Sa montažnih traka kompanije “Fijat automobili Srbija” u toku prošle godine sišla su 14.262 automobila, što je znatno manje od najavljenog plana o proizvodnji 30.000 vozila i početkom godine korigovanog na 20.000, ali je potpisan znatno veći broj ugovora o izvozu modela “punto 188” nego što je bilo u planovima. Zbog toga su zadovoljni učinkom u prošloj godini. Plan o proizvodnji 20.000 automobila napravljen je u trenutku kada se najavljivao još jedan krug subvencionisane prodaje 5.000 vozila. Da se to desilo, plan bi bio ostvaren, ali su rezultati o ugovorenom izvozu skoro duplirani. Očekivali su da potpišu ugovore o izvozu sa šest država, a do kraja prošle godine potpisan je ugovor o izvozu sa partnerima iz deset država. To pokazuje da je reč o modelu koji se pokazao kao dobar za eksploataciju na ovim prostorima. I to garantuje proizvodnju ovog modela još nekoliko godina.
Sa montažnih traka kompanije “Fijat automobili Srbija” u toku prošle godine sišla su 14.262 automobila, što je znatno manje od najavljenog plana o proizvodnji 30.000 vozila i početkom godine korigovanog na 20.000, ali je potpisan znatno veći broj ugovora o izvozu modela “punto 188” nego što je bilo u planovima.
Zbog toga su, kako za “Novosti” kažu u ovoj kompaniji, zadovoljni učinkom u prošloj godini.
- Plan o proizvodnji 20.000 automobila napravljen je u trenutku kada se najavljivao još jedan krug subvencionisane prodaje 5.000 vozila - kažu za “Novosti” u ovoj kompaniji.
- Da se to desilo, plan bi bio ostvaren, ali su rezultati o ugovorenom izvozu skoro duplirani. Očekivali smo da potpišemo ugovore o izvozu sa šest država, a do kraja prošle godine potpisan je ugovor o izvozu sa partnerima iz deset država. To pokazuje da je reč o modelu koji se pokazao kao dobar za eksploataciju na ovim prostorima. I to garantuje proizvodnju ovog modela još nekoliko godina.
“Punto 188” je počeo da se izvozi za Egipat, Tursku, Ukrajinu, Maroko i pet u država CEFTA (bivša Jugoslavija bez Slovenije, plus Albanija). Izvezeno je oko 3.000 automobila - najviše u Egipat (1.000) i Tursku (890). Bez obzira na to što je izvoz u preostalih osam država bio skoro simboličan, kažu u FAS, bitno je da je posao krenuo, i on će se sve do aprila ove godine uvećavati.
- Zbog instaliranja nove opreme, u aprilu će se obustaviti proizvodnja ovog modela - kažu za “Novosti” čelnici ove kompanije.
- Do tada će se intenzivirati proizvodnja, kako bi se stvorile zalihe za kupce koji ovaj model žele da kupe i u narednih nekoliko meseci, kada bi trebalo da krene probna proizvodnja novog modela.
Kupci iz Srbije će, kažu u “Fijatu” - imati prednost.
Još se vaga
Kompanija FAS još vaga proizvodnju “punta 188” u naredne dve godine. Ali, očekuje se da će ona biti veća od 15.000 godišnje.
Izmeštaju traku
Poluautomatizovana proizvodna linija, na kojoj se sada proizvodi “punto”, a koju je “Zastava” za 14,6 miliona evra kupila od firme “Komau”, biće izmeštena na neki drugi prostor, a na tom mestu biće instalirana najmodernija traka, sa koje će godišnje moći da silazi više od 200.000 automobila.